| BSA A10 Super Rocket 1961 |
| Wpisany przez fufufufek |
| czwartek, 20 sierpnia 2020 12:10 |
|
Kolejny Anglik z naszego warsztatu wyjechaÅ‚ o wÅ‚asnych siÅ‚ach. Tym razem kolejny Super Rocker, ale w wersji cywilnej tj. oryginalnej. Motocykl ttóry trafiÅ‚ do nas pewien czas krążyÅ‚ po Polsce z rÄ…k do rÄ…k na zasadzie bÄ™dÄ™ robiÅ‚ albo znajomy siÄ™ na tym zna itp. Maszyna byÅ‚a w częściach z brakami , jednak co bardzo nas ucieszyÅ‚o napÄ™d silnik i skrzynia byÅ‚y fabrycznie zÅ‚ożone i nigdy nie rozbierane, wszystko w pardzo dobrym stanie, poza zaworami które przyrdzewiaÅ‚y do gniazd. Silnik posiadaÅ‚ jeszcze fabryczne plomby na Å›rubach, żadnych objechanych nakrÄ™tek czy rozkalibrowanych Å›rub. Bardzo bobry stan, jak dowiedzieliÅ›my sie od poprzednich posiadaczy, byÅ‚ efektem przechowywania motocykla w domu starszego goÅ›cia, który nie wiadomo czemu rozebraÅ‚ go i trzymaÅ‚ pod łóżkiem;-) . W silniku wymienione zostaÅ‚y zawory oraz simering od strony sprzÄ™gÅ‚a tak na wszelki wypadek to samo w skrzyni biegów choć oba simeringi byÅ‚y w dobrym stanie nie stwardniaÅ‚e. Reszta pozostaÅ‚a nienaruszona od czasów kiedy opuÅ›ciÅ‚a fabrykÄ™ w Birmingham. Z innych robót przy napÄ™dzie wymieniliÅ›my Å‚aÅ„cuch sprzÄ™gÅ‚owy, byÅ‚ oryginalny jak nowy tylko ktoÅ› go tak mocno naciÄ…gnÄ…Å‚ że pÄ™kÅ‚o kilka rolek, oraz tarcze sprzÄ™gÅ‚owe które zjadÅ‚a rdza. Regeneracji poddany zostaÅ‚ Iskrownik Lucas K2F w firmie Brightspark, która wymieniÅ‚a zawodne, stare kondensatory na współczesnÄ… elektronike. Zmiana nie widoczna ale dajÄ…ca pewność rozruchu i niezawodność nawet w bardzo wilgotnych warunkach, co potwierdziÅ‚o ostatnie 800km w Deszczu. Odnowione dla pewnoÅ›ci zostaÅ‚o dynamo Lucas E3L. Reszta prac polegaÅ‚a na uzupeÅ‚nieniu braków tj.: przedni bÅ‚otnik, zbiornik paliwa i jeszcze kilka drobiazgów, w tym instalacje elektrycznÄ… oryginalnÄ… Lucasa. Chromów nie trzeba byÅ‚o robić gdyż byÅ‚y w znakomitym stanie. PozostaÅ‚y prace lakiernicze i montaż wszystkiego razem do kupy. A nie można zapomnieć o najważniejszej biżuterii na tym sprzÄ™cie jakim sÄ… licznik i obrotomierz Smiths Chronometric, odbudowane w renomowanym brytyjskim warsztacie, wyglÄ…dajÄ… i dziaÅ‚ajÄ… wspaniale. Czerwony to oryginalny kolor dla tego modelu, dostÄ™pny też byÅ‚ majtkowy niebieski ale wiadomo że czerwone byÅ‚y szybsze. Z wyposażenia dodatkowego posiada aluminiowe obrÄ™cze Akront oraz kierownice typy Ace Bar, wszystko z epoki. Z nie oryginalnych rzeczy z pewnoÅ›ciÄ… widać poszycie siedzenia z poprzecznymi przeszyciami, a powinno być gÅ‚adkie, jednak dostaliÅ›my je z częściami i byÅ‚o bardzo Å‚adnie wykonane że żal byÅ‚o je wyrzucać. Obecnie motocykl w ciÄ…gÅ‚ym użytkowaniu przejechaÅ‚ już 1000 mil bezawaryjnie i bardzo cieszy oko.  Â
 Â
Â
Â
|
| Poprawiony: wtorek, 01 września 2020 06:22 |







